Electronic Issue "Scientific Research"

ISSN: 1312-7535
Title Some of Aspects of the Phrasing in the Interpretation of the Baroque organ’s Transcriptions for the Accordion
Authors Rumen Poterov

Abstract

The process of the phrasing is an individual creative act. Its successful realization is duty on the interpretive knowledge and the his abilities to follows the author's idea, as to uses the techincal possibilities of the accordion. All of them is in concordance with the main idea of the composer or the transcriber.


References

1. Абрашев, Б. Музикални инструменти, ч.І. - София: Музика, 1995. 2. Алексиев, И. Методика преподавания игры на баяне. - Москва: Музгиз, 1960. 3. Басурманов, А. Справочник баяниста. - Москва: Сов.комп., 1979. 4. Браудо, И. Об органной и клавирной музыке. - Л.: Музыка, 1976. 5. Браудо, И. Об изучении клавирных сочинений Баха в музыкальной школе. - Л.:Музыка, 1979. 6. Газарян, С. В мире музыкальных инструментов. - Москва: Просвещение, 1985. 7. Гълъбов, Г. Акордеонът в съвременната музикална практика. - Вж : Музикални хоризонти, бр. 16-17, СБМТД, С., 1989. 8. Гълъбов, Г. Методика на обучението по акордеон. - С.: Музика, 1989. 9. Люцканов, М. Акустика на музикалните инструменти. - С.: Музика, 1976. 10. Митев, Г. Методи за усъвършенстване на меховата техника при изпълнението на полифонична музика за акордеон. - Пловдив, 1999. 11. Потеров, Румен. Методика на обучението по акордеон. - Благоевград: ЮЗУ, 1996. 12. Тюлин, Ю. Строение музыкальной речи. - М.: Музыка, 1969. 13. Фейнберг, С. Пианизм как искусство. - М.: Музыка, 1969. 14. Ярустовски, Б. Интонация и музыкальный образ. - М.: Музыка, 1965. доц.Румен Потеров ЮЗУ "Неофит Рилски"- Благоевград Факултет по изкуствата


About Authors

Recomended by Prof. Konstantin Karapetrov

Download