Electronic Issue "Scientific Research"

ISSN: 1312-7535
Title Speech Compherension of 9-11 Years old Hearing-Impaired Children Educated at Mainstream School
Authors Svetoslava Saeva

Abstract

The produced speech quality of hearing-impaired children in second and third grade at ordinary secondary school is the main topic of this article. Interesting factors that influence over the speech comprehension of hearing-impaired children emerge from the study that took two years of work. Key words: speech, Deaf, language teaching.


References

1. под ред. А..Балтаджиева. Учителят в помощ на интегрираните деца с увреден слух.С., 2000
2. Георгиева, А., За терминологията в логопедията: 1. Базисни категории. Специална педагогика, 1996/3
3. Георгиева, А., За терминологията в логопедията: 2. Спорни термини или "неясни концепти". Специална педагогика, 1996/4
4. Говорът - биологично наследство. Наука и техника, март 2002
5. Кацарска, В., Методика за формиране на устната реч при деца със слухови нарушения. Благоевград, 2001
6. Пийз, А., А. Гарнър. Езикът на тялото. Скритият смисъл на думите. С., 2000
7. Сб. Социализация на децата с нарушения. С.,1994
8. Шахнарович, А. М. и съавт. Психолингвистика. М.,1984
9. Dale, D.M.C. Language Development in Deaf and Partially Hearing Children. Springfield. Illinois, U. S. A., 1974
10. Hasenstab, S., J. Horner. Comprehensive Intervention with Hearing - Impaired Infants and Pre-school Children. London, 1982
11. Lee, C., S. Antia. A Sociologocal Approach to the Social Integration of Hearing - Impaired and Normally Hearing Students. The Volta Review. Vol. 95. September, 1992


About Authors
Download