Abstract |
The produced speech quality of hearing-impaired children in
second and third grade at ordinary secondary school is the main
topic of this article. Interesting factors that influence over the
speech comprehension of hearing-impaired children emerge from the
study that took two years of work. Key words: speech, Deaf,
language teaching.
|
References |
1. под ред. А..Балтаджиева. Учителят в помощ на интегрираните
деца с увреден слух.С., 2000
2. Георгиева, А., За терминологията в логопедията: 1. Базисни
категории. Специална педагогика, 1996/3
3. Георгиева, А., За терминологията в логопедията: 2. Спорни
термини или "неясни концепти". Специална педагогика, 1996/4
4. Говорът - биологично наследство. Наука и техника, март
2002
5. Кацарска, В., Методика за формиране на устната реч при деца със
слухови нарушения. Благоевград, 2001
6. Пийз, А., А. Гарнър. Езикът на тялото. Скритият смисъл на
думите. С., 2000
7. Сб. Социализация на децата с нарушения. С.,1994
8. Шахнарович, А. М. и съавт. Психолингвистика. М.,1984
9. Dale, D.M.C. Language Development in Deaf and Partially Hearing
Children. Springfield. Illinois, U. S. A., 1974
10. Hasenstab, S., J. Horner. Comprehensive Intervention with
Hearing - Impaired Infants and Pre-school Children. London,
1982
11. Lee, C., S. Antia. A Sociologocal Approach to the Social
Integration of Hearing - Impaired and Normally Hearing Students.
The Volta Review. Vol. 95. September, 1992
|